قهوه تمام نا تمام من

بعضیا کارشونو دوست دارن بعضیا رلشونو منم فنجون قهوه رو

قهوه تمام نا تمام من

بعضیا کارشونو دوست دارن بعضیا رلشونو منم فنجون قهوه رو

مزایای قهوه که عمو در موردش خونده

دوشنبه, ۲۳ فروردين ۱۴۰۰، ۰۱:۳۵ ب.ظ

این تحقیق نشان می دهد که قهوه سیاه می تواند باکتری های دندان که ممکن است منجر به پوسیدگی دندان شود را از بین ببرد؛ اما هنگامی که شکر یا شیر را به قهوه اضافه می کنید، این مزیت از بین می رود. بسیاری از این بیماری ها می توانند باعث سیروز کبد شوند که می تواند به نارسایی کبدی و سرطان کبد منجر شود. اگر میخواهید دچار این بیماری نشوید بهتر است توجه ویژهای به فواید قهوه داشته باشید. خواص قهوه سبز برای لاغری و کاهش وزن بعد از آن مورد توجه قرار گرفت که دکتر اوز در سال 2012 در یک برنامه ی تلویزیونی اعلام کرد که این ماده خاصیت چربی سوزی بالایی دارد و شما برای لاغری دیگر به ورزش یا رژیم غذایی نیازی ندارید. ورزش هایی ساده مانند پیاده روی، دویدن و بدنسازی بهترین گزینه برای لاغری و تناسب اندام هستند و در کنار آن نیز نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه در طول روز برای کسب انرژی بیشتر و چربی سوزی می تواند لذت بخش باشد. کافئین با افزایش متابولیسم بدن به چربی سوزی کمک می کند، همچنین باعث تقویت موقت انرژی و هشیاری می شود به این معنی که می توانید برای مدت بیشتری ورزش کنید بدون اینکه خسته شوید.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از قهوه اسپرسو این است که نشانه های خستگی و ترس را کاهش داده و باعث افزایش تمرکز شما می شود. مردم اغلب قهوه را برای رفع خستگی ذهنی، کسب انرژی لازم برای انجام امور روزانه، هوشیاری بیشتر و فعالیت کارآمد سلولهای مغزی استفاده میکنند. نور آبی که از صفحهی مانیتور یا تلویوزیون صاتع میشود ساعت زیستی طبیعی بدن را مختل میکند و بیشتر بیدار نگهمان میدارد، بنابراین در حقیقت خستگی بیشتری برایمان ایجاد میکند. کافئین حساسیت به انسولین را کاهش می دهد و بنابراین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. مطالعات مربوط به مصرف قهوه در مردان و زنان نشان می دهد که مصرف منظم قهوه می تواند به کاهش خطر ابتلا به نقرس کمک کند. آیا شمایی که قهوه دوست دارید، مایل هستید با تهیهی یک دستگاه قهوهساز یا اسپرسوساز، یک کافهی دمِ دست در آشپزخانهتان داشتهباشید؟ برای عصاره گیری اسپرسو، دستگاه اسپرسو باید حداقل ۹ واحد فشار داشته باشد. اگر قهوه ترکی تنها به ایبریک و منبع گرما نیاز دارد، اسپرسو به دستگاه اسپرسو و پرتافیلتر نیاز دارد. همین! تنها همین دو نوع از آمادهکردن قهوه در دنیا وجود دارد: قهوهی دمکردنی و قهوهی اسپرسو. قهوه سبز در واقع همان لوبیایی است که مردم برای تهیه قهوه از آن استفاده می کنند، تنها تفاوت این است که دانه های قهوه بو داده شده اند.

تقریبا همه می دانند که نوشیدن قهوه باعث افزایش کافئین می شود به خصوص قهوه اسپرسو که میزان کافئین بالاتری از انواع دیگر قهوه دارد. این یک نوشیدنی فرانسوی است که از قهوه صاف شده قوی و شیر حرارت داده شده (نه شیر جوشیده یا کف دار) درست می شود. یکی دیگر از مزایای سلامت نوشیدن قهوه در صبح که نباید از آن غافل شد، این واقعیت است که قهوه می تواند باعث آرامش شود. یکی از مزایای اصلی نوشیدن قهوه اسپرسو این است که خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. سپس دانههای قهوه را از موی حیوان شستشو دهید و مطمئن شوید که دانههای ریزی که باقیماندهاند کاملاً پاکشده و بریزند. برای رنگآمیزی چوب با قهوه ابتدا یک قوری قهوه دمکنید و سپس اجازه دهید که قهوه خنک شود. به طور متوسط مصرف 1-6 فنجان قهوه در روز به شما کمک می کند تا تمرکز و سلامت ذهنی خود را افزایش دهید. مصرف 2-4 فنجان قهوه در روز خطر سکته مغزی را کاهش می دهد. محققان بارها اثبات کردهاند که آنتیاکسیدانها و پلیفنولهای نهفته در چای میتوانند به کاهش فشار خون، کاهش خطر ابتلا به زوال شناختی و کاهش خطر سکتههای مغزی کمک کنند.

بعضی والدین تصمیم می گیرند اگر فرزند آنها با پس انداز کردن کنار آمد و کارش را بخوبی انجام داد، به او کمک کنند. برای کاهش وزن سریعتر بهتر است قهوه سبز را بلافاصله پس از غذا نخورید، چون می تواند باعث مسمومیت غذایی شود. بنابراین دانه های قهوه سبز نسبت به دانه های قهوه معمولی دارای سطح بالاتری از کلروژنیک اسید هستند که دارای خواص بیشماری برای سلامتی می باشد. با وجود این، ممکن است در برخی افراد، این اثر ماندگار باشد، بنابراین اگر فشار خون بالا دارید، در مصرف قهوه احتیاط کنید. قهوه جوش را بر روی شعله ملایم قرار داده و صبر کنید تا قهوه شروع به بالا آمدن کرده و خامه قهوه ترک تشکیل شود. سطح کافئین بالا در خون خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را کاهش می دهد. قهوه و آب جوش در استوانه با هم مخلوط می شوند (معمولا به مدت چند دقیقه) قبل از آن که پیستون که به شکل فویل است، پایین بیاید. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که قبل از مصرف هرگونه مکمل، دارو، رژیم غذایی خاص و یا حتی دمنوش با مشاور تغذیه یا پزشک متخصص مشورت کنید. بی خوابی: قهوه به دلیل کافئین موجود در آن باعث بی خوابی می شود اگر به بی خوابی و یا جز دسته افرادی هستید که به سختی به خواب فرو می روید از مصرف قهوه حتی طی روز خودداری کنید.

  • کامبیز ذوقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی